Klauzula informacyjna RODO
W niniejszej informacji przedstawiamy zasady, którymi kierujemy się przetwarzając Państwa dane osobowe. Powierzone nam przez Państwa dane osobowe przetwarzamy w sposób rzetelny i przejrzysty, zarazem zachowując najwyższe standardy tajemnicy zawodowej. Przetwarzamy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji łączących nas z Państwem zobowiązań i osiągnięcia prawnie uzasadnionych celów.
Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sabina Korpalska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego i Doradcy Restrukturyzacyjnego Sabina Korpalska w Poznaniu, ul. Jeleniogórska 4 lok. 9, 60-179 Poznań.
Dane kontaktowe Administratora
W sprawach przetwarzania danych osobowych mogą się Państwo kontaktować bezpośrednio z Administratorem danych w następujący sposób:
- listownie: na wskazany wyżej adres naszej siedziby;
- telefonicznie pod numerem: 793 576 002;
- przez e-mail: korpalska@korpalska.pl
Podstawa i cel przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit a – f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).
Cele i podstawy przetwarzania Pani/Pana danych przez kancelarię:
- świadczenie usług prawnych, tj. reprezentowanie klientów w postępowaniach sądowych i upadłościowych, przygotowywanie opinii prawnych i doradztwo prawne, negocjowanie umów, realizujemy w oparciu o zawartą umowę oraz na podstawie obowiązku prawnego, wynikającego z ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych;
- rozliczenie usług i prowadzenie dokumentacji księgowej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wynikającego z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz w celu wywiązania się z obowiązków w zakresie archiwizacji dokumentacji z postępowań, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych;
- na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora danych (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f), jakim jest: dochodzenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego, w związku z zabezpieczeniem interesów naszej kancelarii;
- kontaktu w celu przekazania oferty na podstawie Państwa uprzedniej zgody (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO); a w przypadku umów, w których wskazano Pani/Pana dane kontaktowe, na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, jakim jest sprawne świadczenie usług dla klientów (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
W celu świadczenia usług prawnych nasza kancelaria może otrzymywać Państwa dane od innych podmiotów, w zakresie wskazanym przez przepisy, w szczególności imię, nazwisko, stan cywilny, PESEL, adres, treść dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez nas spraw.
Dobrowolność przekazania danych osobowych
Podanie danych niezbędnych do świadczenia obsługi prawnej oraz rozliczeń, jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa. Ich niepodanie uniemożliwi zawarcie oraz zrealizowanie usług prawnych. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zrealizowania wskazanych celów.
Kategorie odbiorców danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom określonym w przepisach prawa, w szczególności sądom oraz organom administracji państwowej i samorządowej. Odbiorcą Państwa danych mogą być także upoważnieni współpracownicy, podmioty dostarczające Administratorowi obsługi informatycznej i księgowej, na podstawie umów powierzenia. Ponadto dane mogą być udostępnione firmom kurierskim oraz Poczcie Polskiej S.A. będącej publicznym dostawcą e-Doręczeń.
Przekazywanie danych poza EOG
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i nie będą podlegać profilowaniu.
Państwa uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Państwu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania).
Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania. W szczególności do danych przetwarzanych w celu świadczenia usług prawnych nie ma możliwości złożenia sprzeciwu na przetwarzanie. Zrealizowanie prawa do usunięcia danych, uzyskania ich kopii lub powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania jest możliwe tylko wówczas, gdy nie narusza tajemnicy radcy prawnego.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda wyrażona na podstawie przepisów RODO, przysługuje Państwu prawo wycofania takiej zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 7 należy wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: korpalska@korpalska.pl
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa, www. uodo.gov.pl), jeżeli uznacie, że kancelaria przetwarzając dane osobowe naruszyła przepisy RODO.
Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przechowywania danych zależy od celu, dla którego dane te zostały zebrane, według informacji wskazanych poniżej:
- dane zebrane w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usługi – przez czas trwania umowy, a następnie przez okres dochodzenia ewentualnych roszczeń cywilnych wynikłych z tej umowy, do czasu ich realizacji, wygaśnięcia lub przedawnienia;
- dane osobowe przetwarzane przez radców prawnych w ramach wykonywania zawodu są przechowywane przez dziesięć lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone;
- dokumentacja księgowa przez pięć lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym ją zatwierdzono;
- w przypadku przetwarzania na danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych;
- dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do czasu jej wycofania lub ustania celu, dla którego zostały zebrane.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przedawnienia, dane nieodwracalnie są niszczone lub anonimizowane.